woensdag 4 juni 2014

Het feest van Pinksteren!


Komende zondag is het Pinksteren
Voor mij als Christen is het 1 van de
belangrijkste feesten van het jaar!

Met de kinderen in de kerk heb ik ook gepraat over Pinksteren.
Wat is het fijn dat we mogen vertellen van God en Jezus!

Hieronder het bijbelverhaal wat ik voorgelezen heb:





 We een knutselwerkje gemaakt
wat ook heel erg leuk is om ook thuis te maken

Een mobiel met vlammetjes


Wat heb je nodig?
Papier in rood, oranje en geel
lijm,schaar,draad/wol en 2 lange sateprikkers.


Vouw een a4 dubbel en
knip onder vanaf de gevouwen punt naar boven in de hoek.

vouw je het weer open dan krijg je een vlaggetje


vanaf de punt begin je te vouwen in harmonicavorm 


dan vouw je de lange zijdes naar binnen


de lange zijdes insmeren met lijm en vastplakken


en je hebt een vlam


dan knip je van een andere kleur a4 in de lengte een strook 
van ongeveer 1 cm breed
in het midden van de strook doe je wat lijm


dan plak je hem vast onderaan de vlam

de strook vouw je los om de vlam en je plakt het boven vast.
Is het strookje te lang knip je de rest af.
Een gaatje erin maken en een touwtje erdoor.


deze afbeelding heb ik in het midden gehangen
je vind het op de website Geloven is leuk
klik hier
ik heb hem zelf wat aangepast

Ik heb de afbeelding en vlammen aan sateprikkers in een kruisvorm gehangen
maar wat ook mooi is om allerlei vlammen op 
verschillende hoogte te hangen op 1 rij bv aan een stok.
Je kunt vele variaties maken!

Ik wens jullie alvast hele 
fijne en Gezegende Pinksterdagen toe!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel voor je reactie! ♥